HTML

Szicília körül

Útleírás, Hajónapló, Beszámoló

Két hét Szicília körül vitorlással.

Friss topikok

15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

7.nap

2010.07.17. 23:15 akiga

7.nap:

Hajnalban kötünk ki Siracusában. Majd kicsit még pihenünk, reggelizünk. Partraszállva nincs más dolgunk mint felderíteni a várost, kenyeret, hagymát venni. Kis kavargás után a kikötőből fél óra alatt érünk a belvárosba. Alapvetően két látnivaló van:    - Saint Giovanni katakombák és templom
    - Az óköri görög és római színház, illetve aréna. Ezek egymás mellett vannak.

Saint Giovanni katakombáit, az első keresztények vájták a puha mészkőbe. Több km hosszú folyosók, tele üres sírokkal, üregekkel. 10-15 évente ki kellett ásni a halottakat, mert már nem fértek. A folyosókat csillag szerű pontok kötik össze. Ezeket még a görögök vjták ciszternának. Ezeket kötik össze a későbbi folyosók. A régészek a modernkori feltárás során megtalálták a világon elsőnek vélt apácák csontjait is. Ezért is érdekes a hely. Angol vezetés visz körbe minden csoportot, elég jól érthető, és sok érdekesebb falfestényt, sírtípust megmutatnak.

20 perc sétára van a katakombáktól a középkori kőfejtő, ahonnan a "várost bányászták ki". Nem véletlenül itt épült fel a görögszínház. Tipikusan hegyoldalba vájt félköralakú, kőépítmény. elég sok megmaradt belőle, de nem túl nagy.
A római aréna még nincs restaurálva, csak a széléről egy kis erkélyről lehet belenézni. Nem túl nagy, kb akkora mint az Aquincumi. Csak ebből több maradt meg. Körben a nézőtér, alatta, a porond körül folyosó. ENm kör, hanem ellipszis alakú, így középen jól látszik egy kisebb emelvény.
A volt kőfejtőben árnyas fák alatt sétáltunk be a Dionüszosz fülének nevezett vájatba. kb 30m magas, 10m széles hallójárat alakú vágat.
A hajóhoz visszaúton még útbaejtettünk egy pékséget, és vettünk hagymát.

Délután 2-re mentünk vissza a hajóra. Kb 3-kor indultunk. Nem sokkal indulás után újra delfinek játszottak a hajó orránál. Ugráltak, együtt úsztak a hajóval. Éjszaka ismét mentünk. Nyugott volt a tenger, és háromnegyed-hátszélben mentünk. Még az est leszállta előtt kellett kerülgetni néhány halászhálót. Utána a nyílt vizen már nem volt ilyen veszély.

Másnap déután kéne megérkezzünk Valettába. 80 mérföld.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.